2024.03.19.

Fejlesszünk játékot! – New Game! + OVA és New Game!!

Nehéz nem fennkölten írni a New Game! két évadáról, ugyanis sokkal többet nyújt, mint azt elsőre képzelnénk.

Új játék! Nagyjából erről lesz szó, pontosabban ezen játékok fejlesztéséről. Aoba-chan, drága főhősnőnk, úgy dönt, hogy a gimnázium befejezte után munkát vállal álmai cégénél, az Eagle Jump-nál, ahol épp a Fairies Story 3. részét hegesztik össze.

Aoba-t a karaktermodellek érdeklik és a legfőbb inspirációt Yagami Ko adta neki ez ügyben, aki az említett játék előző részeinek karaktereit is tervezte. Innen kiindulva, mi nézők, leginkább a karakter készítés bizonyos szakaszainak leszünk a szemtanúi, de bepillantást enged picit az animáció készülésébe, a programozásba, a bug keresésbe (tesztelésbe), a játékbemutatókba és úgy ánblokk egy ilyen céges stukatúra valamilyen szintű felépítésébe, működésébe. No persze, azért ne gondoljuk azt, hogy ebből aztán minden csuda jót meg fogunk tanulni, ahhoz rendkívül kevés. Semmibe se megy bele komolyabban! Aboa munkatársakkal való viszonyát épp olyan fontosnak tartja, mint a „munkát”, amit bemutat nekünk. Habár az otaku kultúra ilyen módon való demonstrációja nem feltéten gyakori (vagy csak én vagyok túl tájékozatlan az animék világában), előbb illesztenék mellé egy „slice of life” jelzőt, mintsem az otaku lét prezentálására szóló művek alapkövét. Természetesen ez nem von le semmit az értékéből, hiszen köze van hozzá azzal, amit képvisel.

A mű egyik érdekessége, hogy kizárólag nőkből áll. Ebből adódóan rengeteg aranyosság és cukiság is elveszett a képkockák között. Külön erőssége, hogy egy felületes, de érthető képet ad a játékfejlesztő és a kiadó kapcsolatáról (értsd: kiadónál van a pénz, neki is meg kell felelni) és a „crunch”-ról, ami manapság folyton előkerülő téma a nagyobb stúdióknál is. Itt arról az egyébként elkeserítő jelenségről van szó, amikor egy fejlesztő túlórázik, heti 60-100 munkaórája is lehet és akár ott is alhat a munkahelyén ( pl.: egészségügyi okokból (értsd: esetleg baleset elkerülési okból)). Ez sajnos, ahogy az animében is megjelenik, már-már rendszeres kísérője a szoftver kiadási dátumának közeledésével.

A sorozat egészét tekintve szinte mentes a nagymértékű drámától. Vannak ilyen jelenetek, azonban hozzáillően vannak kezelve. Egyszerűen nem tolják túl, de mindenképpen szükségesek a karakterek továbbfejlődésében. Maguknak a karaktereknek is meg van a maguk jellemzője, tulajdonsága és mindannyian egyediek, különböznek egymástól és mindegyiket szépen bontogatja a jól megírt történet. A grafika gyönyörű, szépek az animációk és a zene is megállja a helyét. Nem mellesleg az értékei nem állnak messze a realitástól, ami csak növeli az érdemeit, ráadásul, az ember maga is kedvet kaphat, motiváltabbá válhat az efféle tevékenységekre (meglepő módon velem is ez történt).

Ami szúrja az oldalamat az az, hogy nincs egy férfi karakter sem és rendezői aspektusból sem ismertük meg részletesebben a játék egyes fejezeteinek irányvonalát. Erre kíváncsi lettem volna. Bár az előbbi nem tűnik lényegesnek az utóbbival szemben, de mindkettő tovább színesítette volna az alkotás amúgy is virágzó pompáját. Halkan biggyesztem ide még, hogy a szinkronszínészek is kaphattak volna több szerepet mondjuk meló (szinkron) közben, hiszen a hang, a zene mind nélkülözhetetlen összetevői egy játéknak. De ezen hiányosságai ellenére is egy pazar, egy cuki és végtelenül szerethető anime, melynek epizódjai akaratlanul is nézetteik magukat, hogy a végén rádöbbentsenek a fanyar igazságra: milyen kevés is az a 24 rész.

Értékelés: 9/10

ELŐZETESEK

IDMB

New Game! | July 4, 2016 (Japan) Summary: Daily office lives of Aoba and her colleagues at the game development studio Eagle Jump.
Countries: JapanLanguages: Japanese

Forrás(ok): A kiemelt kép innét, a cikkben szereplő képek pedig az animéből származnak.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
Previous post Dinók az emberek között – Jurassic World: Világuralom
Next post Kellemes ünnepeket!
0
Would love your thoughts, please comment.x