2024.04.20.

A V12-s duruzsolása – Lamborghini Sián FPK 37

Az összerakás

Először megépítjük a hátsó részt, aztán a nyitott sebváltónak állunk neki, majd egyesítjük a kettőt. Jól látható, ahogy a középrészt is elkezdjük. Az első dobozban lesz két zacskó, ami nincs felszámozva, azokat fokozatosan előre haladva fogjuk beépíteni a járművünkbe.

Ezeket fogjuk fokozatosan felhasználni, ahogy egyre előrébb jutunk.
A hátsó felfüggesztés.

Az első dobozból megmaradt alkatrészek.

Itt megépítjük az első részt, csatlakoztatjuk az eddig elkészült részhez és neki állunk a V12-s kialakításának. Ebben a fejezetben megcsináljuk a kipufogókat is, a váltókart, a kormányművet, a motorburkolatot és egyes vázelemek is felkerülnek. Alakot ölt a középkonzol, egy kis karral, amivel a két kerék és az összkerékmeghajtás közt lehet váltani. A műszerfal fekete burkolatát is megépítjük, amivel eltakarjuk az első rúgós résznek a nagy részét. A fejezet végeztével az autó első és hátsó része már mechanikailag kommunikál.

A középkonzol a kis karral.

A sebességváltó.

Az elől látható fogaskerekek az első kerekek mozgatásáért felelősek.
A kormánymű.

A váltókar.

A második dobozból megmaradt alkatrészek.

A harmadik fejezetben az üléseket, a kormányt, a műszerfalat, a kipufogóvégeket, a kesztyűtartórészt, a motor felett lévő merevítőket, a periszkópot, a küszöböt, az ajtó nyitás és a hátsó szárny mechanikáját építjük meg. És folytatjuk kicsit a váltókart. A 6275844 elemet sérülten kaptam, ezt az első dobozból megmaradt ugyanilyen elemmel pótoltam. 

A harmadik dobozból megmaradt alkatrészek.
A sérült elem (6275844).

A negyedik fejezetben elkezdjük felölteni a kocsi „bőrét”. Megépítjük a motorháztetőt az olasz zászló díszítésével, a hátsó szárnyat, a lökhárítót, a hatszögletű hátsó lámpákat, egyéb aerodinamikai részeket. Felkerül a két sárvédő, alakul a tető és a küszöb. Itt, ha jól emlékszem, hiányzott a 6299413-s elem, így a saját alkatrészeimből pótoltam. Fennáll az a lehetőség is, hogy valahogyan leeshetett az asztalról, de azóta se találtam meg. 

A hátsó szárny emelő karja a kesztyűtartó alatt. Ha viszont benyúlunk a spoiler alá, ott is meg tudjuk emelni.
A negyedik dobozból megmaradt alkatrészek.

Az ötödik fejezetben elérkezünk az első lökhárítóig, az Y alakú lámpák kivitelezéséig, a felnyíló ajtók beüzemeléséig, a csomagtartóig, az első két sárvédőig, a két oldalsó visszapillantó tükrökig, a szélvédőig és a fékekig. Ez a fejezet se telt el baj nélkül. A 6308234 elemből kettő hiányzott, míg a 6326619-ből maradt kettő, szóval valami keveredés történhetett. Ezt is megoldottam saját alkatrészekből. Igaz, így kicsit egyedibb lett, mert nem a két eredeti hiányzó elemmel pótoltam (azt se tudom van e olyan elemem). Ettől függetlenül, ha nem törődtem volna vele, akkor se hiszem, hogy valami komolyabb baj történt volna.

Eredetileg ilyet kért volna az instrukció.
Ebből maradt két darab. Lehet ez a kettő pont az a kettő akart volna lenni. De csak akart.
Ez az én megoldásom. A 4206482 (a kék) elemet ne nézzétek. Helyette a 6279875 számú elem ment.
Itt jobban látszik. Összeépítve.
És így néz ki az autón. Egyébként az első sárvédőt tartja az elem, illetve a piros melletti üres helyre kell majd behelyezni az ajtó egyik csatlakozását.

Az ötödik dobozból megmaradt alkatrészek. De ennek egy részét a hatodikban folytatjuk.

A hatodik fejezetben feltesszük a kerekeket, elkészítjük az autó csomagtartójában tárolható kis táskánkat és a Sián táblát. És kész a szörnyeteg.

A cikk még nem ért véget, lapozz kérlek!

Feliratkozás
Visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
Previous post Clark eljövetele – Greenland – Az utolsó menedék
Next post A sas leszált! – NASA APOLLO SATURN V
0
Would love your thoughts, please comment.x